סדנת לינקדאין למנהלים: מתכוננים ל-2023
לא מעט בכירים בישראל עדיין לא התרגלו לרשת החברתית לינקדאין. כידוע, כל מנהל ומנהיג בעידן של היום זקוק ליכולות הנהגה חברתיות המושפעות בין היתר מפעילות סושיאלית. אם בעבר גלישה ברשתות חברתיות הצביעה על בזבוז זמן, כיום היא הכרחית כערוץ תקשורת, כלי עבודה, מיתוג אישי… ואין מנוס מזה.
לא רק עבור מנהלים לינקדאין משחקת תפקיד חשוב, אלא גם עבור המותג והארגון אליו הם משתייכים. חיפוש וגיוס עובדים, השתייכות לקהילות, שיתופי פעולה, מיתוג, פרסום, יח"צ ומכירות. הרשתות החברתיות הפכו להיות המוקד הראשי לתקשורת עם העולם החיצון.
החיים מעבר לקורות החיים בלינקדאין
האם מנהלים זקוקים לפרסום קורות חיים מעודכנים בפרופיל? כן. למה? כי זה הבית המקוון שלהם בזירה העסקית. פיתוח קשרים מושפע מהמידע המופיע בפרופיל והניראות שלו.
מחפשי עבודה חושבים ששדרוג קורות חיים על ידי מומחה הם המתכון להצלחה בלינקדאין. לא רק! פעולת 'העתק הדבק' של קו"ח עדכניים לא מספיקה, צריך לפעול לשיפור ושדרוג הפרופיל ב- LINKEDIN כל הזמן כדי להגביר את הסיכויים לחיזור מצד המגייסים. הגדרת כישורים, כתיבת מאמרים, העלאת קבצים, בקשת המלצות בלינקדאין, הרחבת המעגלים יהפכו את הפרופיל לחי ולנושם.
ולגבי קורות חיים, כמה נקודות ששווה לזכור!
1. בהירות היא שם המשחק: מגייסים קרואים עשרות קורות חיים, לוקח להם בממוצע בין 6-10 שניות כדי לקבל החלטה האם להמשיך לקרוא אותם. ככל שקורות החיים יהיו מובנים ומסודרים, קלים לקריאה ולהבנה הם יזכו להתייחסות.
2. מילות מפתח רלוונטיות ולא בהגזמה: אם במודעת הפרסום מופיעים כשרונות ומיומנויות מסויימות, הדגישו אותם בקורות החיים. העין שלהם תתפוס אותם די מהר.
3. הקפידו לזכור את הפרטים הקטנים: שם החברה מגייס, מועד ההגשה, פרטי התקשרות עדכניים.
אופטמיזציה לפרופיל ב linkedin
הדרך לאופטימיזציה עוברת במילים. מומלץ להתאים את התוכן הטקסטואלי למילות מפתח רלוונטיות.
טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה בקלות:
1. הגדרת תפקיד נכונה: ביצוע בדיקה של תיאור התפקיד במדויק כפי שהוא מוכר בתעשיה ונרדפות.
2. זיהוי ואיתור כישורים הדרושים לתפקיד – בחרו את הכישורים הבולטים בתחום העשיה, עם זאת קחו בחשבון שלינקדאין גלגלה פיצ'ר לאימות פנימי של הכישורים, ז"א שהיא מציעה מעין הערכה, ובמידה וצלחתם את השאלון, תוכלו להציג את שדה בפרופיל. עוד חשוב, לוותר על משפחות מילים, כמו: אסטרטגיה, אסטרטגיה עסקית, תכנון אסטרטגי וכו'.
3. שדרוג הפרופיל – אסטרטגיית תוכן, כישורים, המלצות.
הפרופיל צריך להיות קריא, ללא "הפגזה" של מילות המפתח הקשורות לתפקיד.
האם הפעילות ב- Linkedin תואמת את האינטרס שלכם?
כל פעולה שתבצעו בלינקדאין (לייקים, תגובות, פרסום פוסטים, ומאמרים, התקשרויות ועוד) יעצבו את התפיסה הציבורית שלכם כמנהלים. לא הרבה שמים לב לעובדה שהפעילות שמתבצעת בלינקדאין היא גלויה. ז"א שניתן לראות אנשים משותפים, פעילות שביצעתם, השתייכות לקבוצות, דפים שאתם עוקבים אחריהם ועוד. נסו רגע לגלוש לפרופיל בלינקדאין של חבר, ותראו שמופיעה לכם פיסת מידע שלא בטוח שהוא יודע שהיא גלויה. כך שחשוב לשים לב לפעולות שאתם מבצעים בלינקדאין. אם הן לא תואמות את האינטרסים המקצועיים, חשבו מסלול מחדש.
מינוף תוכן אורגני ב- linkedin
פרסום תוכן בלינקדאין מתחלק ל-2 סוגים עיקריים: עדכון ומאמר. אתייחס בפיסקה זו דווקא למאמרים: מערכת החדשות של לינקדאין – Pulse מיועדת לאלו שמעוניינים לפרסם חדשות, מאמרים, תובנות ועוד תוכן שירחיב את הפרופיל המקצועי ואת החשיפה אליו.
עד בואה של רשת התוכן בלינקדאין, היה נהוג לפרסם תוכן בבלוגים/אתרים (בעיקר פוסטים אורחים). הסיבה, הגעה לתפוצה גדולה יותר של אנשים באמצעות אתרים שונים. היתרון לממשק המאמרים של לינקדאין הוא עצום. היא קושרת את התוכן ישירות עם הפרופיל ומספקת במה לבלוג/אתר פנימי בתוך הרשת.
אותם מאמרים מושתתי טקסט נבלעים במנועי החיפוש. מילות מפתח שיופיעו במאמרים יעלו בדף תוצאות החיפוש ויגדילו את החשיפה גם שם. תוסיפו לזה: וידאו, מצגות, קטעים עשירים והאשטגס, ויצרתם בקלות עוד דלתות כניסה לתוכן. צרו תוכנית מסודרת, מובנית, בעלת ערך ומקורית. חשבו אילו תכנים יובילו לאחרים (נניח מאמר של מגייסת יכול להוביל למשרה, לדף אוהדים, לאתר הבית … וידאו המתאר סביבת עבודה יכול להפנות לדף מאגר קורות חיים וכדומה).
התקשרויות יעילות
פרופיל תקין, יש. תוכן, יש. עכשיו למי מתחברים. השלב הבא להגדלת נראות הוא להתקשר עם אנשים נכונים. מה זה נכונים? תחום עשיה משותף, תפקידים הקשורים לחיפוש עבודה למשל (מנהלת משאבי אנוש, ציידים למיניהם), ספקים, ופרופילים שמתאימים לשיתופי פעולה. התקשרויות לא רלוונטיות ליעדים העסקיים לא תורמות ולא רווחיות. מיקוד הקשרים הוא MUST.
גיוס בכירים בלינקדאין
אפשרויות הפרסום של משרות בלינקדאין מתחלקות ל -2. האחת אורגנית: פרסום משרות בדף החברה, בפרופיל האישי, בקבוצות. השניה, מערכת הפרסום למשרות או באמצעות פוסטים ממומנים/מודעת פרסום המובילה לאתר.
גיוס בכירים דרך הלינקדאין יכול להתקיים בתנאי שהמגייס הוא בעל רשת קשרים רחבה בתחום, פעיל ועירני, ובעל מוניטין גבוה בין היתר. לרב מנהל בכיר לא ירוץ ללינקדאין לפרסם שהוא מחפש הזדמנויות חדשות, והמגייס צריך להיות מחושב על מנת שהוא ייחשף אליו. גיוס בכירים הוא הליך דיסקרטי, ולכן כל פעילות חברתית בנושא יכולה להוביל לקשיים, וללא זהירות… להוביל למצבים לא נעימים.
משרה אנונימית? לא מדויק
אחת הבעיות הצצות בתהליך הגיוס הדיגיטלי היא האנונימיות. בגדול, אין דבר כזה אנונימיות כשמדובר בשיתוף מידע ברשת. אדם פעיל ברשת יכול בקלות לדעת אם מתכוונים להחליף אותו … וההשלכות ידועות מראש.
קחו למשל אתר דרושים שמלקט משרות דרך הרשתות החברתיות, גם אם מופיעה הערה שהמשרה היא סודית, הוא לא באמת מודע לרגישות הגבוהה מצד הארגון, מבחינתו הוא חייב לפרס כמה שיותר משרות. והנה לכם סיפור מקרה, בהדרכת לינקדאין שהעברתי למנהלת משאבי אנוש שמגייסת בכירים, התגלתה מודעת פרסום של אתר דרושים – הם רמזים עבים מאוד לתפקיד ולחברה. עד כמה באמת הם מבצעים אופטימיזציה למשרה, לא ידוע. פנינו ללינקדאין להסרת המודעה והיא נעלמה תוך זמן קצר (הודות לשירות הלקוחות המדהים שלה).
אז לא בטוח שויראליות ואנונימיות ברשת – הולכים יחד.
נסיים עם מילה לבכירים ..."אני לא אדם חברתי"
כמרצה ללינקדאין אני מקפידה לשאול את הבכירים איך זה שעד היום הם לא פועלים בלינקדאין, והתשובה ברב המקרים זהה, "אני לא אדם חברתי, אני מעדיף לעבוד, אין לי זמן"… יכולה להבין. גם לי אין זמן להיות כל הזמן ברשתות החברתיות. אבל מצד שני המינגלינג הזה שנדמה כ"גוזל זמן", הוא חלק מהמיתוג האישי והארגוני. להיות מנכ"ל דיגיטלי חברתי זו חובה. הפעילות בלינקדאין עבור בכירים היא בעלת ערך גבוה, מרחיבת ידע ואפשרויות. נסו ותגלו שהשד לא כזה נורא.
סדנת לינקדאין - קורס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס בלינקדאין - קורס גיוס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס באינסטגרם - קורס Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
סדנת גיוס בפייסבוק Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות