מהו גיוס דיגיטלי?

הגיוס הדיגיטלי שינה את פני החברה מכל מיני זוויות, והקורונה ביססה אותו כערוץ המוביל לגיוס עובדים ולחיפוש עבודה. הוא ידידותי, נוח ופשוט לכולם. למנהלי משאבי אנוש נוצרו מסלולים חדשים לאיתור מועמדים המציעים חסכון בזמן, תקשורת יעילה, כלים לניתוח תנועה ומעורבות, טכנולוגיות משולבות ואוטומציות.

אז למה יש כאלו שנמנעים ממנו? פחד משינויים וטכנולוגיה, לא מזהים את הפוטנציאל, נוחות. להישאר מקובעים ולהתעלם מהחדשנות חוסמים כל התקדמות. גיוס דיגיטלי בנוי מקשת רחבה של פעולות, כלים ופלטפורמות שיכולים לחולל ניסים ולצמצם משאבים. אותם "מתעכבים" חושבים שגיוס דיגיטלי מתמקד בפרסום מודעת דרושים באתר ובלוחות דרושים, ניוזלטר, סטורי…וכדומה. אז זהו… שלא. לגיוס הדיגיטלי יש מה להציע, לבחון, לנתח, למדוד, להפיץ, למיין, להסיק, לשנות – עם אינספור אפשרויות שמובילות להצלחות.

לינקדאין ל HR

אסטרטגיית גיוס דיגיטלית ליצירתייים!

אסטרטגיית הגיוס הדיגיטלי כוללת בין היתר הצבת יעדים, איתור וחידוש מיומנויות, מיקסום הטבות, תקציב פרסום, מתווה לשיתופי פעולה. מנהלי משאבי אנוש וגיוס חייבים לצלול אל עולמות השיווק והפרסום כדי לעוף על המסלול, למנף את המחלקה ולהעלות את רמת העובדים. שיווק מקום העבודה הפך להיות למטרה עוד לפני שנים בחדרי חדרים… אירועים, קורסים והכשרות, הטבות והנחות היו אבני הדרך לבניית מערכות יחסים עם עובדים וממשיכים להיות. 

ב-3 השנים האחרונות אנחנו עדים לסיורים וירטואליים במקומות עבודה, סרטוני וידאו, סטוריז, הומור, סקרים ותוכן שפרץ את הגבולות. אבל מה יהיה הלאה? מה הדבר הבא? האם צריך לספר את הסיפור שמאחורי האנשים ולעשות מסע פרסום לעובדי החברה? איך מתגברים על הפחד מתלות בהם? מפנימים שגיוס דיגיטלי הולך יחד עם הדיגיטל, זה תחום שמשתנה ללא הרף, מביא חידושים כל הזמן. לכן צריך להיות עם היד על הדופק, להתעדכן ולגייס למחלקת ה -HR יוצרי תוכן שיחשבו מחוץ לקופסא, ילקטו ויבנו גאנט תוכן עשיר ויצירתי.

אסטרטגיית הגיוס לא פוסחת על עובדים קיימים, נהפוך הוא. בזכותם היא יוצרת תוכן, רותמת אותם רעיונאית ומשגררת אותם (הופכת אותם לשגרירים 😉). יצירת סביבת עבודה תומכת, נעימה ואותנטית מסירה מגבלות ומגבירה את הרצון לקחת חלק ולהשתייך לקהילת כח האדם הקיימת.

אחת משיטות הגיוס היעילות "חבר מביא חבר" מוכיחה את עצמה כבר יותר מ -20 שנה ולא רק בתחום הגיוס. איתור קהלים חדשים שלא בהכרח הייתם יכולים להגיע אליהם או לשכנע אותם לשלוח קורות חיים, ולהגיע לראיון נעשית על ידי העובדים. 

אלמלא שיתוף הפעולה מצידם (וההטבות מצידכם) לא הייתם מצליחים לשדרג את איכות המועמדים. מכאן נוצרה ההבנה שיש להשקיע בחווית העובד, באירועים (לא רק HAPPY HOUR), בבונוסים, בקידום ובהפריה. חברה שחווית העובדים בה גבוהה הופכת להיות מותג מבוקש ונתפסת כאטרקטיבית, וכך למעשה המועמדים הופכים להיות המחזרים ולא להיפך. שווה לא?

דרוש אומץ לשנות את נקודת המבט, הצוות, הגדרת התפקידים, המשימות והיעדים. דרושה תעוזה להאמין שזה יצליח ולהגדיל את התקציב למחלקה. והתוצאה לא מאחרת להגיע… יותר מוטיביצה, יותר קביעות, יותר איכות. זה מידבק, עובד, מקפיץ, מרענן ומשפיע על כל החברה. 

הקשר בין טיפוח שייכות של עובד לבין גיוס דיגיטלי

עובדים מרוצים ומאושרים הם נכס עצום. הם מקרינים את זה החוצה ומעודדים תחרות בריאה וצמיחה. השייכות החברתית היא צורך אנושי בסיסי, ואלו שיעודדו אותה יתפתחו מהר. גופים שמלבים שייכות  חברתית של עובד מצליחים יותר. ביצועי העבודה עולים, שביעות הרצון וההמלצה על מקום העבודה גדלים, תחלופת העובדים פוחתת וגם הדרישה לימי מחלה. בשורה התחתונה – יש כאן חתיכת רווח. ועוד… עובדים שמרגישים שייכות ירצו לגביר את המעורבות בצורה טבעית, הם ישתפו תוכן ממקום העבודה, יעזרו בתהליך הגיוס, יפתחו אוזניים ופיות, ישכנעו חברים, ישתפו מודעות דרושים, ייצרו שיח חיובי ברשת על המותג וישתדלו להיות השגרירים הכי טובים. הזרימה האורגנית הזו היא פנטזיה של כל מותג.

גיוס דיגיטלי, מאיפה מתחילים?

סיעור מוחות! במחלקת משאבי האנוש והגיוס, אח"כ מול מחלקת השיווק, ואם אפשר עם קבוצות עובדים. ככל שתקבלו יותר פרטים, תוכלו להיות יותר ממוקדים. תתחילו בקטן, כנסו לנעליים שלהם. הגישו קורות חיים בעצמכם למקום העבודה ובדקו עד כמה התהליך נוח, קל ומהיר. איזה תוכן היה חסר, עד כמה המידע היה מפורט ומזמין, תוך כמה זמן קיבלתם הודעה על קבלת קורות החיים וכו'. הבדיקה העצמית תבנה עבורכם תמונת מצב אמיתית. הפיצו סקרים, משובים, המלצות לייעול. נתחו את הנתונים, סכמו חולשות אל מול חוזקות ושנו את אופן הפעולה בהתאם.

לסיכום...

מחלקת משאבי אנוש יקרה, עולם הדיגיטל נתן לך את כל הבמה. אין מצב שאתם לא בטופ, מעודכנים, יוצרים. להשיג ולשמור על ההון האנושי זו משימה לא פשוטה, בפרט שבחוץ מתחוללת מהפכה בכל עולם התעסוקה. כבכירים וכבעלי דעה צריכה להיות לכם השפעה גם על שיווק המחלקה. התחילו מצעדים קטנים, שלא דורשים הרבה משאבים ותתפתחו עם הזמן. אז מה אתם אומרים? נתחיל עם סדנת לינקדאין או קורס LINKEDIN לגיוס עובדים?

לסדנת לינקדאין או קורס מתקדם למגייסים, השאירו פרטים

סדנת שיווק באינסטגרם

סדנת לינקדאין - קורס Linkedin

לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.

סדנת גיוס בלינקדאין

סדנת גיוס בלינקדאין - קורס גיוס Linkedin

לינקדאין למגייסים: איך לעבוד עם הכלים שלינקדאין מציעה לגיוס עובדים, חיפוש מתקדם, עבודה עם ממשקי הגיוס בלינקדאין - לינקדאין ריקרוטר, נוסחי פניות, ניתוח ובקרה ועוד - מותאם למגייסים, מחלקות ומנהלים.

סדנת גיוס באינסטגרם

סדנת גיוס באינסטגרם - קורס Instagram

אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן

סדנת גיוס בפייסבוק

סדנת גיוס בפייסבוק Facebook

פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות

דילוג לתוכן