גיוס ברשתות חברתיות - הנתח הגדול בגיוס הדיגיטלי

גיוס דיגיטלי מתאר פעילות בפלטפורמות מקוונות לצורך גיוס ומציאת מועמדים לעבודה או מתנדבים על פעילות הכוללת בין היתר: פרסום מודעות דרושים, חיפוש והתקשרות עם מועמדים ברשתות חברתיות, הצפת אזור משרות באתר והגברת התנועה אליו, הפצה בניידים ובדוא"ל. בישראל, הרשתות החברתיות הפופולאריות לגיוס עובדים הן לינקדאין, פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם ואם מדובר בגיוס עובדים צעירים – תוסיפו את טיק טוק. ככל שקהל המועמדים הוא מגוון יותר, מספר הערוצים המקוונים יגדל.

מנהלי HR הם בעלי ידע עצום בכל הקשור לניהול ההון האנושי בארגון. כחלק מפעילות הגיוס הדיגיטלי הם צריכים למצוא אותם ברשתות החברתיות ולייצר תוכן המתאים לערכי הארגון ולקהל המועמדים הפוטנציאלי.

digital-recruitment-on-2023

כולם חיים בסרט...

סרטוני הוידאו השתלטו על העולם, וככל שעובר הזמן ההבנה שהוא הפורמט שמדבר לכולם היא ברורה. לדוגמה, בתחום הגיוס, חברות בישראל עוד לא הפנימו ב 100% שהם חייבים לנצל את היתרונות כדי לגייס מועמדים. סרטוני וידאו בנושאים הכנה לראיונות עבודה, סביבת עבודה, מאחורי הקלעים, אירועים וימי כיף, השתלמויות ועוד… הם חומר הגלם החשוב לגיוס דיגיטלי.

השימוש בוידאו מוביל לתקשורת יעילה ואפקטיבית בין מעסיקים לבין מועמדים, הצגת התרבות הארגונית, מיתוג המעסיק והכרות עם הצוות. החיבור של תמונה + תנועה עולה על תוכן תמונה + טקסט, ובעידן שמבקש אותנטיות – גם ההשקעה היא לא גדולה. תוסיפו את הרילס שתורמים לגיוס באינסטגרם, את הסטוריז שמשנים את הגיוס בפייסבוק ואת הבידול בתהליך הגיוס בלינקדאין והנה החותמת שאתם חייבים להתחיל ליצור תוכן דיגיטלי לגיוס עובדים. 

הקושי בייצור תוכן מושתת וידאו לגיוס הדיגיטלי

הפקת סרטוני וידאו באיכות גבוהה עשויה לדרוש משאבים שלא נלקחו בחשבון (עולם דינאמי ומתחדש). במקביל קיים חשש להציג את סביבת העבודה בצורה מדויקת שתואמת את הערכים והמסרים שהחברה רוצה להעביר, פרטיות ושיקולים משפטיים, הגנה על המידע וחשיפת עובדי החברה וכדומה. כל אלו יכולים להציב אתגרים לשימוש יעיל בסרטוני וידאו לטובת שיווק וגיוס דיגיטלי. 

בשוק העבודה התחרותי של היום, חשוב לחברות להתבלט ולמשוך כישרונות מובילים. הפקת תוכן אותנטי ומשכנע הוא מרכיב מרכזי במיתוג מעסיק ושיווק חברה יעיל. תוכן אותנטי עוזר לבנות אמון עם מועמדים פוטנציאליים על ידי יצירת תוכן אותנטי, וכך חברות יכולות לבדל את עצמן מהמתחרות וליצור קשר משמעותי עם מחפשי עבודה.

הפנטזיה: גיוס עובדים ע"י תוכן שיצרו עובדים קיימים

תוכן שנוצר על ידי עובדים (EGC) יכול להיות בעל ערך המדיה חברתית. הוא נתפס כתוכן אמין בגלל שהוא נוצר על ידי  אנשים שעובדים עבור החברה, ולא מהחברה עצמה. בנוסף הוא תורם בהאנשת המותג ומספק מבט אל מאחורי הקלעים של החברה, מה שיכול להיות מושך מצד מועמדים ולקוחות. עוד סיבה טובה ליצירת מדיניות ברורה לפעילות במדיה החברתית (גם תוכנית מגירה לזמן משבר) כדי לוודא שהתוכן מותאם למותג ולמסרים של החברה.

לסיכום...

מה עושים עם עובדים לא מעוניינים בצילומים או בהעלאת תוכן? אם המנכ"ל רדום ולא מבין את הצורך ביצירת תוכן דיגיטלי או בבניית תקציב לזה? אם מנהלת הגיוס עדיין תקועה רק באתרי הדרושים? האחריות היא על מחלקת הגיוס והגיבוי הוא של מחלקת שיווק. הגיע הזמן שהשיווק והגיוס ידברו את אותה השפה.

לסדנה או לקורס גיוס דיגיטלי, השאירו פרטים

עוד על לינקדאין

לינקדאין למנהלי משאבי אנוש

סדנת לינקדאין

סדנה או קורס לינקדאין למתחילים או למתקדמים, החל מהקמת פרופיל מקצועי, דפים עסקיים, חיפו מתקדם ועד גיוס בלינקדאין.

הדרכות דיגיטל בארגונים - אורית שירה רונן

הדרכות דיגיטל בארגונים

יש לכם נושא מסוים שאתם רוצים ללמד את הצוות? תחום שצריך להכשיר במחלקה? עובדים שחייבים לחלוש על עולם הדיגיטל? מוזמנים לפנות

המדריך לשיווק ולגיוס בלינקדאין

חדשות, עדכונים, תכונות, הנחיות לעבודה עם פרופיל לינקדאין אישי או עסקי. לכל הכתבות על שיווק בלינקדאין או גיוס הקליקו

דילוג לתוכן