דליפת מידע בפייסבוק, כך תסגרו את השיבר
פייסבוק חוותה את אחד המשברים הגדולים בכל שנות פעילותה: התגלתה דליפת המידע של משתמשים לצד שלישי – לצרכים מסחריים ופוליטיים. מזה שנתיים שפייסבוק יודעת על הדליפה ולא פעלה להפסקתה. הכאוס והשימועים בקונגרס (הסנאט ובית הנבחרים) דחקו אותה לפינה וגרמו לה להדק חגורות בנושא הגדרות הפרטיות והעברת השליטה לגולשים.
אלו החיים הדיגיטליים שלכם!
בחודש האחרון נמצא שפייסבוק נתנה גישה למידע של משתמשים: קיימברידג' אנליטיקה Cambridge Analytica – חברה פרטית בריטית שעוסקת בכרייה, מסחר וניתוח מידע הואשמה באיסוף מידע לא מאושר של כ- 87 מליון משתמשי פייסבוק (מתוכם כ-47 אלף ישראלים) באמצעות האפליקציה: this is your digital life (אלו החיים הדיגיטליים שלך). בין הפרטים שנחשפו על משתמשים: מין, מעמד, מיקום, דפים שסומנו בלייק לטובת קידום מסע הבחירות האחרון בארצות הברית.
איך תוכלו לדעת אם המידע שלכם שותף עם Cambridge Analytica?
חוששים שהמידע עליכם זלג? מוזמנים ללחוץ כאן על הכלי שפייסבוק יצרה לבדיקה עצמית, במידה והפרופיל שלכם אינו נחשף, פייסבוק תציין את זה. ראו תמונה בבדיקה שעשיתי.

החיים הדיגיטליים של מארק צוקרברג
לאחר שני שימועי קונגרס (הסנאט ובית הנבחרים) וראיונות לאתרי החדשות המובילים, מארק צוקרברג – מנכ"ל פייסבוק הודיע שהוא מתכוון לבצע שינויים בנושא שיתוף נתונים עם אפליקציות צד שלישי, ולא מפחד להודות: "עשינו טעות, היינו צריכים לעשות יותר". פייסבוק הבטיחה להרחיב את המגבלה על מפתחי צד שלישי ולהפחית את כמות המידע שעלול להיחשף, וב-17.4.2018 יצאה הודעה גורפת בראש הפיד לבדוק את הגדרות הפרטיות. להלן הנוסח:
"אנחנו מבינים את החשיבות שבשמירה על בטחון הנתונים שלך ומקלים עליך לשלוט ולקבוע אם אילו אפליקציות תשתפי נתונים". להלן הנוסח המדוייק:

חיבור לאפליקציות דרך פיסבוק, איך זה נראה?
מי מכם לא רוצה לגלות את העתיד? לדעת מי החבר/ה התאומים? איך תיראו בעוד כ- 20 שנה? לזכות לניתוח אופי ויופי. הקריאות לגילוי העתיד רצים בפייסבוק של לא מעט משתמשים (תוכן למשועממים). השימוש באפליקציית חיזוי כזו למשל, נוגעת בפרטים האישיים. במו ידיכם מסרתם אותם בקלות. קחו דוגמה:

לאחר החיבור לפייסבוק, זה התנאי!
האפליקציה מצהירה:
- גישה לפרופיל הציבורי: שם מלא, גיל, מין, מקום מגורים וכל מידע ציבורי שפרסמתם.
- גישה לתמונות ואף לתמונות שתייגו אתכם
- הכי חשוב: כתובת דוא"ל
אולי לא אכפת לכם לתת גישה למידע, אבל נסו לחשוב למה הוא צריך את זה לעזאזל אם הוא לא מתכוון לעשות עם זה כלום (נותנים לכם משהו בחינם? אתם המוצר).

רגע, יש עוד אפליקציות שתלטניות!
אחת האפליקציות שנתקלתי בה מציגה את התנאים הבאים:
- גישה לנתונים:
"XXX" יכולה לבקש פרטים שבחרת לשתף איתה. - פרטים שתספקי לאפליקציה זו: פרופיל ציבורי (נדרש), תמונת פרופיל, גיל, מין, ופרטים ציבוריים אחרים.
- רשימת חברים
- פוסטים שלך, פוסטים שתויגת בהם והפוסטים שאנשים פרסמו בציר הזמן שלך.
- עדכוני סטטוס
- מיקום
- תמונות שהעלית (10), תמונות שתויגת בהן (1)
- כתובת דוא"ל
- גישה לדפים: נתוני כניסה של הדף והיישום שלך
יש עוד משהו שהיא מציינת: "האפליקציות יכולות להשתמש במידע שסופק להן כדי להתאים אישית את חוויית השימוש ולקשר בינך לבין חברים שלך".
"הכל בשביל חווית המשתמש"? אז למה לא.
אל תפקירו את החברים שלכם.
המדריך למניעת דליפות בפייסבוק!
בעיות האינסטלציה ברשת הן מרובות. החל ממידע שאתם משאירים באתרים ועד גניבת זהות. הדרך המקוונת רצופה מכשולים והטעיות, ולעיתים שלא בצורה מכוונת אתם עלולים לפתוח דלת לאדם הלא נכון, אתר, רשת, אפליקציה. ריכזתי מספר הנחיות איך למזער את הנזק של דליפות המידע בפייסבוק:
הגדרות פרטיות בפני צד ג': אפליקציות ואתרים

גישה לאפליקציות, לאתרים ולמשחקים בפייסבוק
במידה ואנכם מעוניינים לתת גישה לאפליקציות, לאתרים ומשחקים, בחרו באפשרות 'כיבוי'. מרגע שתבחרו באפשרות זו יחולו התנאים הבאים:
- לא תהיה לכם אפשרות להתחבר לאפליקציות או לאתרים באמצעות פייסבוק
- אפליקציות ואתרים שהתחברת אליהם באמצעות פייסבוק עשויים למחוק את החשבונות ואת הפעילות שלך
- לא תהיה לך אפשרות לשחק במשחקים מסוימים בפייסבוק, ופעילות המשחקים שלך תימחק
- הפוסטים, התמונות והסרטונים שלך בפייסבוק שאפליקציות ואתרים פרסמו עלולים להימחק
- לא תהיה לך אפשרות לקיים אינטראקציה או לשתף תוכן מאפליקציות ומאתרים אחרים בפייסבוק באמצעות פלאגינים חברתיים כגון לחצני 'שתף' ו'לייק'
(אחד לאחד מתוך פייסבוק)
במידה ותסירו אפליקציה כזו או אחרת, עדיין תהיה לאפליקציה גישה לפרטים ששיתפתם בעבר, אך היא לא תוכל לבצע בקשות נוספות לפרטים אישיים.
לסיכום...יום עצמאות שמח
פייסבוק מעניקה לנו במה מפוארת (פרופילים, קבוצות, דפים עסקיים) וים של הזדמנויות, אבל יש גם חיים מתחת לפני הים: מקומות חשוכים, מסוכנים, מוסווים, טורפים.
היו עצמאיים, תגדילו ראש זו אחריותכם: סיסמאות קלות לשחזור, מסירת מידע אישי מידי, לחיצה על קישורים לא מהימנים, פרסום לשון הרע, פגיעה במזיד, השתפכות נפש בקבוצות זבל וכדומה … בסופו של דבר כל אלו יפעלו נגדכם. קחו את השליטה לידיים שלכם: בדקו הגדרות פרטיות, בקשות חברות, הודעות לא ברורות, והכי חשוב… התעלמו ממספרים – רדפו אחרי איכות, שמרו על הנקיון: של האחר ושלכם. חג שמח

קורס שיווק דיגיטלי קצר
כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים. הכשרת מנהלי דיגיטל לבעלי עסקים ולמנהלי שיווק.

סדנת שיווק דיגיטלי לארגונים ולחברות
סדנת שיווק דיגיטלי מקצועית ומעשית להכשרת עובדים אצלכם בארגון. המודעות להקמת מחלקת שיווק דיגיטלית בארגונים ובחברות החלה עוד בשנת 2013.

סדנת שיווק ב- Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם נותנת במה לארגונים, מוסדות, חברות, בעלי עסקים, סטודנטים ועוד. איך להגדיל את הנראות וליצור קשרים בקלות.

סדנת שיווק ב- Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. איך ליצור אסטרטגיית תוכן, לנהל את דפי האוהדים בצורה מקצועית, כולל הסטודיו ליוצרים.