גיוס דיגיטלי: הזיווג בין מנהלי משאבי אנוש למנהלי השיווק
מה הקשר בין מנהלי משאבי אנוש למנהלי/ות שיווק? למה הם חייבים לשבת יחד וליצור אסטרטגיה עדכנית בשנת 2023? מה התועלת הגדולה של שיתוף הפעולה ובאילו מישורים מומלץ להם ללכת יד ביד?
באווירת ט"ו באב, אני מזמינה אתכם לממש את הזיווג המיוחל ולעלות על הגל.
מחלקת משאבי אנוש בארגון אחראית על ניהול ההון האנושי, התפתחות העובדים וגיוס בין היתר. אך ללא עזרתה של מחלקת השיווק היא עלולה לחוות קושי בתהליך הגיוס והצלחתו. תפקידם של מנהלי השיווק ברובו להגדיל את ההכנסות, ושל מנהלי משאבי האנוש להגדיל את מאגר המועמדים. קיימות לא מעט נקודות דמיון בין שתי היחידות והבולטת ביותר היא פעולת השיווק, האחת – לטובת פרסום מוצרי החברה ושירותיה… והאחרת לבניית המוניטין וכח האדם. העשיה החיצונית של השיווק והעשיה הפנימית של משאבי האנוש מתמקדות כל אחד בדרכה שלה בחיזוק המותג ובשיווקו. אז למה הן לא בקשר?
זיווג משמיים? מח' משאבי אנוש + מח' השיווק לנצח!
שיתוף הפעולה בין מחלקות שונות הוא מעורר השראה ונחוץ יותר מאי פעם. ברב המקרים הבעיות מתחילות כאשר התקשורת חסומה או חלקית. לדוגמה: חברה מעוניינת לגייס עובדים ומחלקת השיווק לא מספקת לה במה נכונה: רמת התוכן כמעט ולא נוגעת בתרבות החברה, בפעילות השוטפת, ביתרונות… גיוס טכנולוגי דיגיטלי זקוק לנראות, אקטיביות, שיח, באז.
שיווק ממזמן הוא לא רק של מוצרים או שירותים, הוא של אנשים. אם אתם לא משווקים את העובדים, את ההצלחה שהם מגלגלים, את הכדאיות למה כדאי לאחרים לעבוד אצלכם – אתם לא בכיוון. למעשה ההבדל הוא המיקוד בקהל: שיווק – מיקוד בלקוח קיים או פוטנציאלי אל מול מיקוד בעובד קיים או פוטנציאלי. יצירת עניין ובניית הנוכחות נחוצים בשני המקרים, ולכן שיתוף הפעולה הוא בלתי נמנע.
שיווק ממאדים וגיוס מנוגה...
בקורס לינקדאין למותג ענק, זיהיתי מרחק עצום: מנהל ה- HR שהזמין סדנת לינקדאין למגייסים, לא ישב מעולם עם מנהל השיווק והגדיר צרכים, לא לקח חלק בקמפיין לגיוס העובדים. מלבד הבקשה ליצירת קמפיין גיוס בלינקדאין, אין לו מושג איפה הדברים עומדים: הוא לא מעורה בהגדרת הקהלים, בחירת הערוצים, הבנת הנתונים, מקורות התנועה… וכו'. בקיצור הוא מחוץ לתמונה. האם צריך לעשות הפרדת כוחות? האם זה נכון שכל אחד "יתעסק בצלחת" שלו? לא. נציגי המחלקות צריכים להתמזג כשמדובר בגיוס עובדים.
מנהל/ת משאבי אנוש, על מה לשים דגש?
יצא לכם לראות מודעות וקמפיינים שוטפים לגיוס עובדים בחברה אחרת? האם הצמיחה שלהם היסטרית? הם באמת זקוקים לעשרות עובדים בחודש? לא בטוח. אותה חברה הפנימה שהגדלת מאגר המועמדים באופן שוטף "עושה את העבודה". נוכחות חזקה ובולטת (אתר, ערוצי מדיה חברתית, דיוור, פודקאסטים וכו') מזרימה קורות חיים, יוצרת עניין וגורמת למועמדים לרצות להשתייך. הפרסום לא צריך להתמקד רק במודעות דרושים, אלא גם בתוכנית תוכן סביב נושא כח האדם. למשל: פרסום סיפורים על עובדים – יעוררו השראה, אירועים חוויתיים, ימי כנסים ועיון – יתרמו למוניטין החברה, הפצה ושיתוף תוכן מצד העובדים – יגדילו את החשיפה. אם עוד לא השתכנעתם למה מנהלי משאבי אנוש חייבים לעבוד עם מחלקת השיווק, תקראו שוב.
לסיכום...
כבר כמה שנים שאני מנחה סדנאות דיגיטל לארגונים על תרומת ההון האנושי למיתוג החברה. יש שמיהרו לשים ספוט על אנשים ולא מוטרדים מהתחרות הקיימת בגיוס, מהבועה, מהקורונה… ויש אחרים שמפחדים לתת להם כח. שקיפות זו מילת מפתח, בסופו של דבר אנשים הם אלו שמובילים את החברה מעלה, קושי בגיוס מועמדים איכותיים פוגע בגדילה שלה. בהצלחה.
לסדנת לינקדאין או קורס גיוס בלינקדאין, השאירו פרטים
עוד על לינקדאין
סדנת לינקדאין
סדנה או קורס לינקדאין למתחילים או למתקדמים, החל מהקמת פרופיל מקצועי, דפים עסקיים, חיפו מתקדם ועד גיוס בלינקדאין.
הדרכות דיגיטל בארגונים
יש לכם נושא מסוים שאתם רוצים ללמד את הצוות? תחום שצריך להכשיר במחלקה? עובדים שחייבים לחלוש על עולם הדיגיטל? מוזמנים לפנות
המדריך לשיווק ולגיוס בלינקדאין
חדשות, עדכונים, תכונות, הנחיות לעבודה עם פרופיל לינקדאין אישי או עסקי. לכל הכתבות על שיווק בלינקדאין או גיוס הקליקו