חדש בוואטסאפ - הכלי לקניות ולתשלומים לעסקים

אפליקציית וואטסאפ כבשה את כולנו עם המרים הקצרים והמידיים. הרכישה המטורפת על ידי פייסבוק הוכיחה כמה היא רוצה להיכנס לנו עמוק אל תוך הורידים, להכיר אותנו יותר באמצעות הקשבה לשיחות אישיות, ולנצל את האפשרות לאינטגרציה עתידית לטובת התחזקותה. 

כן, אני חושבת שזו אפליקציה שימושית מאוד. לא, אני לא חושבת שהקשקוש של פייסבוק לעזור לעסקים בזמן קורונה הוא אמיתי. יש פה עסק לכל דבר. 4 זירות חזקות שנוגעות בכל תחומי חיינו ואפשר לסכם שיחד הן בדרך לכבוש את העולם. השילוב של ממשק הודעות, עם קטלוגים ואפשרות לשלם דרך וואטסאפ הוא חזק, אבל לי אישית יש ספקות לגבי ההבטחה על האבטחה והפרסומות.

WhatsApp לעסקים

וואטסאפ – מי היה מאמין שיקחו אותך כזה רחוק! אפליקציית וואטסאפ נולדה ב-24.2.2009 ונרכשה על ידי פייסבוק בשנת 2014 תמורת 19 מיליארד דולר במזומן ובמניות. פייסבוק שעד כה נתפסת כבעלת מזל בזיהוי פוטנציאל והגשמתו, הטיסה אותה כמה צעדים קדימה והפכה את האפליקציה למצליחה בעולם.

וואטסאפ לעסקים – WhatsApp Business נשארה חינמית כמו בשימוש הפרטי (בעתיד, חלק מהתכונות החדשות יהיו כרוכות בתשלום) ופותחת עבור בעלי עסקים כלי להעברת מסרים מהירים לייעול השירות, המכירות והמגדלת המודעות. תרומתה לעסקים בעיני היא עצומה, זמינות האפליקציה אצל משתמשים, הנוחות והקלילות שבה, יוצרים מערכת יחסים אינטימית בין לקוחות ועסקים.

יתרונות בשימוש וואטסאפ לעסקים:

  • תצוגה רשמית – הופעת מידע כללי על החברה: שם, כתובת, דוא"ל, כתובת אתר האינטרנט.
  • ממשק לסטטיסטיקה – מעקב אחר הודעות שנשלחו ונקראו.

לקנות דרך וואטסאפ וליהנות משירות לקוחות דיגיטלי

אוקטובר 2020, ווטסאפ חושפת את הצעד הבא של האפליקציה! תכונות חדשות להגדלת המכירות באמצעות כלים לעסקים המתמקדים בשלושה תחומים:

  • קניות: אם אין לכם עדיין אתר, התכונה הזו תעזור לכם ותציע שלל פתרונות לקידום המכירות.
  • שירותי אירוח בפייסבוק: העובדים נמצאים בבידוד? החנות סגורה? פייסבוק תפתח פתח לעבודה מהבית לטובת המשכיות הפעילות – ניהול מלאי, מענה ומכירות ועוד.
  • מכירות עסקיות: מתן שירותים הכרוכים בתשלום לצד אלו החינמיים.

בהודעה הרשמית של פייסבוק, הודגש כי הצרכנים סיימו עם אי הנוחות הישנה: "עסקים מוציאים מיליארדי דולרים מדי שנה בניהול שיחות טלפון, דואר אלקטרוני ו- SMS, נולד מצב בו אנשים לא רוצים להמתין, לעבור מאדם לאדם או לתהות האם ההודעה שהם שלחו התקבלה".

ההבטחה לאבטחה של וואטסאפ

אכן צעד מבורך, אבל לפני שאתם עפים באוויר: נכון, יש כאן אפליקציה שימושית מאוד, אבל עם הסטוריה של בעיות אבטחה. ההבטחה שהאבטחה היא אבסלוטית מוצפנת מקצה אל קצה… לא נותנת לי שקט עדיין. פרטי התשלום, ההזמנות, ניתוח ההתנהגות, האישיות – לטובתנו או לרעתנו. (ברור לי שכל פלטפורמה עושה שימוש בנתונים לטובת מוצרים – אבל פייסבוק שותה לנו את הדם).

סיכום קליל על הבטחות בנושא אבטחות:

  • מאי 2011 – פרצת אבטחה ביישום המאפשר גנבה של חשבונות והודעות לא מוצפנות למרות שנאמר שכן.
  • ספטמבר 2011 – עם שחרור גרסה חדשה לטובת חסימת פרצות אבטחה, נולדו יישומים מקבילים להונאת משתמשים.
  • ספטמבר 2012 – ההונאות בשיאן, מקרי התחזות, הקמת יישומונים מקבילים לאיסוף מידע והתניות שווא. במספרים… 11,000 משתמשים נפלו בפח והמתחזה קצר רווחים של 50 אלף דולר בתקופה קצרה.
  • נובמבר 2014 – שת"פ בין חברת Open Whisper Systems והאפליקציה וואטסאפ ליצירת ערוץ הצפנה מקצה-לקצה עם הבטחת ענק שאפילו אמא שלה (פייסבוק) לא תוכל לזהות את המידע.

מה וואטסאפ WhatsApp - אומרת על אבטחת מידע בתקשורת מול עסקים?

"צ'אטים עם עסקים שמשתמשים ביישום WhatsApp Business או מנהלים ומאחסנים הודעות של לקוחות בעצמם, נחשבים על-ידי WhatsApp לצ'אטים המוצפנים מקצה לקצה. לאחר שההודעה מתקבלת, היא תהיה כפופה למדיניות הפרטיות של העסק עצמו. ייתכן שהעסק ייבחר מספר עובדים, או אפילו ספקים נוספים, כדי לעבד את ההודעה ולהגיב עליה".

ואני מדגישה: האחריות כפופה למדיניות הפרטיות של העסק עצמו. קצת בעייתי …

ולגבי תשלומים באמצעות וואטסאפ לעסקים, WhatsApp מצהירה:

"תשלומים דרך WhatsApp, הזמינים במדינות מסוימות, מאפשרים העברות כספים בין חשבונות בגופים פיננסיים. מספרי כרטיס ובנק מאוחסנים באופן מוצפן ברשת המוגנת באבטחה ברמה גבוהה. עם זאת, מאחר שהגופים הפיננסיים אינם יכולים לעבד עסקאות בלי לקבל מידע הקשור בתשלומים אלה, אותם תשלומים לא יוצפנו מקצה לקצה".

ואני מדגישה: תהיה חגיגה, עוד פרצות אבטחה יתעוררו.

הכלי לתשלומים בוואטסאפ - הגדרת אמצעי תשלום

התכונה של תשלום באמצעות הוואטסאפ אינה זמינה כרגע בכל העולם, אבל בהודו למשל כן – נכון לחודש נובמבר 2020, כך מתבצע תהליך תשלומים דרך וואטסאפ:

  1. פתחו את WhatsApp > עברו אל הגדרות > הקישו על תשלומים .
  2. הקישו על הוספת אמצעי תשלום . לאחר מכן בחרו את הבנק שלכם.
  3. לאחר שבחרתם את הבנק שלכם, יהיה עליכם לאמת את מספר הטלפון שברשותכם. הקישו על כפתור אימות באמצעות SMS .
  4. המתינו לסיום תהליך האימות. לאחר שתסיימו, פרטי הבנק שלכם יתווספו לאמצעי תשלום.

לסיכום...

שירות לקוחות מתבטא בראש ובראשונה בזמינות… גם בוואטסאפ. מענה מהיר מאז ומתמיד היה כלי ליצירת אמון עם לקוחות. אני אוהבת את הרעיון, וסקרנית למהלכים הבאים שיקשרו את הוואטסאפ עם עולם המסחר המקוון.

המדריך לשיווק בפייסבוק

כן, פייסבוק שבתה אותנו בקסמיה. התמכרנו, לא יכולים בלי. עם שלל אופציות לשיווק עסקים בפייסבוק, קידום ומכירות היא לא משאירה לנו ברירה. איך לשווק בפייסבוק.

המדריך לשיווק באינסטגרם

אינסטגרם, הבת המאומצת של פייסבוק, צובעת לנו את הרשת בצבעים ובמסננים. מלאה בסטוריז, וידאו, האשטאגס ומלא משפיענים. לחצו כאן למדריך לשיווק ולפרסום באינסטגרם

המדריך לשיווק בלינקדאין

לינקדאין היא רשת חברתית עסקית שחווה צמיחה בשנים האחרונות בקרב ישראלים, על ניהול דפים, אפשרויות השיווק, הפרסום והגיוס ברשת החברתית הכי רצינית בעולם.

המדריך לשיווק בפינטרסט

פינטרסט, הרשת החברתית הממכרת, הראשונה מבין הרשתות החברתיות שאיפשרה רכישה, בעלת כלי ויזואלי מרשים לחיפוש ואיתור פריטים. כל מה שרציתם לדעת על שיווק בפינטרסט

דילוג לתוכן