למה קניית לייקים מסכנת את הדף העסקי שלכם?
שאלת השאלות: כמות או איכות? מה גורם לבעלי עסקים ליפול במלכודת הדבש ולרכוש לייקים מזוייפים ולייקים אמיתיים לדפים העסקיים שלהם בפייסבוק? האם זה תורם או פוגע? איך רואים את זה בפייסבוק? ומה ההסבר הפשוט למה אתם ממש לא צריכים את זה.
קניית לייקים - אל תעשו את זה
תסריט 1
אתם נושמים פייסבוק ב 100%.. מנהלים חיים פרטיים ומקצועיים כאחד. מושפעים מכל דף עסקי מוצלח וחולמים על כמות לייקים שגדלה מיום ליום עבור העסק שלכם (אתם גם בטח חושבים שכמות לייקים גדולה מצביעה על כמות הלקוחות). אתם שוברים שיניים, לא מבינים איך להביא כמה שיותר אוהדים לדף, מתוסכלים שיש לכם הרבה אוהדים ועל כל פוסט בקושי 2, אתם נשברים, בוכים, מתקשרים לכל מומחה ברשת ולבסוף אתם קונים לייקים מחברה. איזה יופי, יש לכם 20,000 לייקים בדף. אפשר לעצור את הדמעות.
תסריט 2
אתם מנהלי שיווק, הבוס לוחץ עליכם שלא צריך פייסבוק. לפתע הוא משתכנע ונותן לכם לנהל אותו (לבד או עם ספק חיצוני), הוא יושב לכם על העורק הראשי ואומר שהדף צולע, לא חי, דוחה אוהדים… וכשהוא מציג לכם בפגישה מה קורה אצל המתחרים, אתם מבינים שאתם חייבים להוכיח לו שאתם יכולים לעשות את זה…טלפון אחד לחבר של חבר ויש לכם 10,000 לייקים חדשים בדף, הבוס נרגע, אתם חוזרים למסלול, ומרגישים שהשמיים הם הגבול!
תסריט 3
אתם מנהלי מדיה חברתית,, רוצים להוכיח כמה אתם אלופים לחברה ששכרה את השירות שלכם, בחודש הראשון אתם שומעים כלום לא זז, מה אני צריך את זה, אתם מתחילים לחשוב איך קוראים להוא שכתב בפייסבוק בהודעת זבל אישית על הכלי שימכור לכם לייקים לדף, אתם מתנסים, קונים, הלקוח באוויר וגם אתם. לקחתם את הדף המוצלח והשווצתם בפני הלקוח החדש, הנה גם לו צריך לקנות לייקים … נפנה שוב להוא התותח שמוכר מזוייף.
מה קורה אחרי קניית לייקים לדפים עסקיים?
כמות הלייקים בדף גדלה, אתם מרגישים 'גבר גבר', מוחאים כפיים, רוקדים על השולחן ובסופו של יום, ההזמנות לא גדלות, ולא רק שזה לא זז והכל תקוע, גם הפוסטים פתאום לא משהו…אבל רגע היי, קניתם 5,000 לייקים, זה אמור לעשות משהו לא? אז זהו שלא. ולא רק שלא, זה עלול לפגוע בכם.
למה קניית לייקים מזוייפים או אמיתיים לדפים עסקיים פוגעת יותר?
האלגוריתמים של פייסבוק לא נחים. הם בוחנים את איכות התוכן, הפופולאריות, מי הפיץ את המידע, כמה הוא פופולארי, האם המידע מהימן, מה המעורבות של התוכן, כמה מבין האוהדים שלכם יראו את התוכן, מי מיהם קרוב אליכם במיוחד ועוד.
כשיש לכם 10,000 לייקים בדף (אוהדים) ועל כל פוסט יש 4 לייקים אתם בבעיה חמורה!
מי באמת האוהדים שלכם?? האם הם נמצאים בסביבה הגאוגרפית שלכם, האם הם פנו אליכם בהודעה אישית, לחצו על כפתור הקריאה לפעולה, הקליקו לאתר כדי לקרוא כתבה, הגיבו, הזכירו את שמכם וכו'…
ומה קורה שאתם מפרסמים??? כמה מהם מגיבים, לוחצים, מבזבזים את התקציב שלכם.
אותם אנשים שמוכרים אוהדים אמיתיים הם האהובים עליי במיוחד. איפה תרצו בפייסבוק או באינסטגרם, מתחומכם או לא? ומה הם מרוויחים אותם אוהדים? כמה הם מקבלים על זה שמוכרים אותם? ומה הם מתחייבים לעשות בתור ניצבים אצלכם בדף? יש לא מעט חברות שמגייסות עובדים לעבודה ברשתות חברתיות.
בהתחלה זה נראה מפתה, הם שולחים שאלון שמורכב מכותרת מפוצצת: "בואו לעשות כסף מהמדיה החברתית", והשאלון האמריקאי מציג סקר על אופן השימוש ברשת. ראו בעצמכם…
אותה רותי שיושבת בבית ורוצה להגדיל את ההכנסה אומרת לעצמה למה לא. קצת שיתופים, כמה תגובות ויש לי עוד הכנסה מהצד….אותו לקוח בכלל לא מודע למה שקורה אצלו בדף, נראה לו שהעסק מתחיל להתרומם, להצליח, פתאום הוא מבין שהדברים קורים שם בזירה הכחולה…אבל מנגד המכירות לא זזות. וההוא שזייף ממשיך להפציר "קודם אמון עם לקוח…אח"כ מכירות".
המשטרה הכחולה בפייסבוק
מה עושה פייסבוק? היא מבחינתה מגלגלת עדכונים אלגוריתמיים שמוקיעים את המזוייפים מהזירה. אבל עד שהיא עושה את זה לוקח לה זמן.
בפייסבוק יש מעל ל 83 מליון פרופילים מזוייפים.
אמנם לא כולם נוצרו כדי לקדם מכירות של אחר ו/או ללחוץ כל היום על קישורים, אבל הכמות הזו בלתי נתפסת ולא נראה שפייסבוק עצמה עומדת בקצב. ומה עושים לפייסבוק? תובעים אותה. פייסבוק ספגה לא מעט תביעות נגד הונאת קליקים (לא בדיוק זיוף פרופילים) אבל עוד נושא מקומם שמבזבז לבעלי הדפים את התקציב על קהל מזוייף.
מה יבטיחו לכם החברות שמציעות מכירת לייקים לפייסבוק למשל?
- דיסקרטיות
- אספקה תוך 48 שעות
- קניית הצבעות תחרויות,
- הגרלות, אפליקציות
- שירות לייקים לפרסום
- סרטוני וידאו בפייסבוק
- עוקבים לפרופיל אישי או עסקי
איך להגדיל את כמות העוקבים?
- אפיינו: מי הקהל שלכם
- תוכן אותנטי – תמונות/סרטוני וידאו הם מחומרי הגלם המבוקשים ביותר
- פרסום פוסטים רלוונטיים
- הוסיפו דרכי הגעה חיצוניים המובילים לדף העסקי
- קדמו תחרויות
- צרו שיתופי פעולה
- צרו קמפיינים (לפחות תוכלו לכוון אל קהל רלוונטי)
- קראו לפעולה
- צרו הצעות, פרסמו הטבות, הקימו חנות בפייסבוק
- התעדכנו בנתוני השימוש ב Facebook Insights
- הזמינו את הלקוחות שלכם על ידי ניוזלטר, הטבה, דוא"ל
- הנגישו את הדף העסקי בפייסבוק עבור אוהדים שאינם מכירים אתכם
- היו פעילים בקבוצות ממוקדות לתחומכם ועוד
לסיכום...
נושא רכישת הלייקים או הבוטים או כל דבר שהוא לא כולל פעילות אורגנית טבעית, הוא לא רצוי. בין אם זו רכישת לייקים בפייסבוק, הפעלת בוטים באינסטגרם, רכישת צפיות ברשת החברתית לינקדאין או יוטיוב, אתם מפספסים. לעבודה מקצועית מוזמנים לקורס מדיה חברתית מקיף.
המדריך לאינסטגרם
כל החדשות על אינסטגרם, מאמרים, טיפים והנחיות לשיווק ולפרסום ברשת החברתית לתמונות.
המדריך לפייסבוק
מאגר של מאמרים, חדשות, ומידע על שיווק עסקים בפייסבוק. איך לנהל דפים עסקיים במקצועיות.
המדריך לגודל תמונות ברשתות חברתיות
רוצים לדעת מה הגודל המדויק של תמונת הקאבר בפייסבוק? תמונת הפרופיל? והתמונה הכי נכונה לפוסט?