שיווק באינסטגרם: 10 טיפים מקצועיים

אינסטגרם היא פלטפורמה שצומחת במהירות והעסקים חושקים להיכנס לעולם הזה על מנת לחזק את הנוכחות שלהם בעולם המדיה דיגיטלי.

ריכזתי עבורכם מספר טיפים והמלצות לשיווק באינסטגרם, אך זכרו, ברשתות חברתיות ויזואליות, אתם חייבים להיות סופר יצירתיים כדי לספר את הסיפור שלכם בגוונים צבעוניים וממגנטים. אם אחרי המאמר לא תצליחו, מוזמנים לפנות אליי לגבי סדנת אינסטגרם.

המלצות לשיווק באינסטגרם:

1. צילום בריבוע
פרסום תמונות בפרופיל האינסטגרם חייב להיות באיכות גבוהה, כך שהתמונה תהיה יצירתית יותר כך ייטב. אחת הדרכים הטובות ביותר לחסכון בזמן בזמן שאתם עוסקים בשיווק באינסטגרם, היא לצלם תמונות מרובעות. למצלמות דיגיטליות ולטלפונים חכמים רבים יש בהגדרות תצלום מרובע, כך שזה ממש קל לצלם.

טכניקה זו מאפשרת לך לחסוך זמן על חיתוך ומבטיחה כי המרכיבים החיוניים בתמונה לא ייחתכו מאוחר יותר. האפליקציה המומלצת היא SmugMug, שמתאימה גם באייפון וגם באנדרואיד.

2. מעקב באמצעות כלי לקיצור כתובות
אחד הדברים החשובים ביותר לעסקים הם שצריכים להכיר איך התנועה העוקבים בתוך האינסטגרם מוביל אל אתר האינטרנט עסקי. למרבה הצער, גוגל אנליטיקס, לא יכול לעקוב אחר תנועה מדויקת כאשר משתמשים מבקרים האתר האינטרנט מתוך אפליקציה האינסטגרם.
על מנת לעקוב אחר שיעורי קליקים מדויקים, מומלץ להשתמש בקישור מותאם אישית bit.ly (או קישור קצר אחר) שמכיל בתוכו את הקישור של חשבון אינסטגרם. בצורה כזאת, ניתן לבדוק נתונים ב bit.ly, לתעד כמה קליקים בוצעו בחשבון האינסטגרם שבעצם הובילו לכניסת האתר האינטרנט של העסק.

3. תכנון אסטרטגי באינסטגרם
לשימוש אישי, אינסטגרם זו רשת כיפית וספונטנית, אבל אם מעוניינים לבצע שיווק באינסטגרם, עליכם לעשות זאת כהלכה, להכיר את אינסטגרם על בוריה, לנצל כל כפתור וכפתור, ולעשות זאת בצורה חכמה. פרסומים לא מתוכננים, שליפת תמונה באמצע יום ללא הכיתוב הנכון, עלולים להפוך את הפרופיל העסקי באינסטגרם, ללא מקצועי. שיווק באינסטגרם רלוונטי לעסקים גדולים וקטנים כאחד, עם יצירתיות ותכנון מראש, תוכלו ליצור נוכחות מצויינת באמצעות תוכן ויזואלי מגוון ומעניין.

4. ניצול היתרונות של האשתגס -#hashtags
משתמשים יכולים לבצע חיפוש באמצעות כתיבת האשתגס ולאתר פרופילים מעניינים. הוספת האשתגס פופולאריים יכולים לחשוף את הערוץ שלכם לכמות גדולה של אנשים בזמן יחסית קצר. במנוע החיפוש של אינסטגרם תוכלו למצוא פרסומים שונים הקשורים לhashtags כגון #LoveWins, #CanadaDay ו#FullMoon. אותם תיאורים ומילות מפתח, יכולים ליצור קוד זיהוי למותג שלך, וחשוב לצרף אותם לפרסומים, אך לא בהגזמה. להבדיל משיווק בפייסבוק, השימוש בהאשתגס באינסטגרם הוא חובה.

5. משתמשי אינסטגרם נוהגים בתוך המשפך השיווקי של המותג
עבור רוב המותגים, הגדלת מספר העוקבים באינסטגרם הוא יעד חשוב, אבל זה רק צעד אחד במשפך השיווקי.
כדי להעביר את העוקבים בתוך המשפך, כדאי לזהות דרכים איך להשיג את הדוא"ל שלהם. הדרך הטובה ביותר היא לבקש באופן ייזום לכל עוקב.

שיתוף תמונה שתופסת את תשומת הלב עם כיתוב, גורם למשתמשים ללחוץ על הלינק על מנת להוריד ספר אלקטרוני או להירשם לניוזלטר. ברגע שהמשתמש ינקוט פעולה זו, ניתן ליצור דרך נפלאה. כדי לעשות זאת בצורה יעילה, יש ליצור דף נחיתה מותאם ישירות לאינסטגרם. להשתמש בהודעות שמתייחסות באינסטגרם ולשתף את מראה ותחושות דומות שמשדר המותג בערוץ זה באמצעות תמונות.

6. ערבוב של וידאו ותמונות
הטיפ השיווקי הכי נפוץ באינסטגרם הוא לערבב בין תמונות וצילומי וידאו. הוידאו יכול לייצר שלוש סוגי קישורים שונים מאשר הודעות שנכתבו בתמונות, זה כלי רב ערך שיכול לשמש כדי להתעסק עם אוהדים, לעקוב אחריהם ולהגביר את התנועה. כולנו יודעים שבאינסטגרם מציגים סיפור חזותי, אבל עם וידאו אתם יכולים להמחיש את הסיפור באופן טוב יותר. לדוגמא, מותגים כמו אוראו או מקדונלדס מציגים קטעי וידאו שמציג את המותג במרכז, מבלי לפגוע במכירות שלהם. קטעי הווידאו הם מהנים עבור המפרסמים והאוהדים כאחד.

לעוד מידע על תוכנית הלימודים בקורס מדיה חברתית לחצו על התמונה

7. הודעות ממומנות
אינסטגרם מצטרפת לחברותיה ומציעה פרסום ממומן, אין לי הרבה מסקנות לגביו כי הוא רק התגלגל לו (נכון ליום כתיבת במאמר), אבל אני צופה לו מחזורי ענק וביקוש גדול מאוד בקרב מותגים.

8. משתמשי הולכים ישר לתוכן החשוב.
ברשת החברתית אינסטגרם, לא ניתן לפרסם קישורים לחיצים בתמונות, ולכן האופציה היחידה העומדת לרשותם, היא להזין קישור בחלק של הפרופיל. עם קצת יצירתיות, תוכלו להפנות את הגולשים לביצוע פעולה רצויה, על ידי הזנת קישור רלוונטי. תוכלו לכוון את משתמשים ללחוץ על הקישור שמוביל לדף נחיתה כגון אתר הבית, כתובת הבלוג, או לדף נחיתה, דף תחרות, פרופיל חברתי אחר וכדומה.

9. גרפיקה מושקעת
שיוך תמונות עם כתוביות זו דרך יעילה לפרסם לקהל היעד. ניתן לשלב גרפיקה מדהימה עם תכנים רלוונטיים, ציטוטים מעוררי השראה, או טיפים. אל תשכחו לגוון עם האשתגס.

10. איתור משפיענים באינסטגרם
יש יותר מ -40,000 משפיענים ברשת האינסטגרם בתחומים מגוונים כגון אופנה, יופי, בריאות ואיכות חיים, עיצוב הבית, מזון ועוד. המשפיענים באינסטגרם הם ידוענים מודרניים אשר יוצרים תוכן דיגיטלי באיכות גבוהה. יש להם בסיס עוקבים גדול ומהימן לדעותיהם על המוצרים והמגמות האחרונות. ידוע לכולנו, שאושיות שונות מפרסמות מוצרים כאלו ואחרים, באמצעות העלאת תמונה בפרופיל החברתית שלהם באינסטגרם, תוכלו לחשוף לאלפי עוקבים מושפעים את המוצרים שלכם.

11. סטוריז באינסטגרם – עדכון
הסטוריז באינסטגרם הם הדבר החם. הם מהירים, נעלמים, יצירתיים, שופעים בתוכן מקורי, ואי אפשר להתעלם מהם. אז אחרי שסנאפצ'ט עשתה את זה בענק, הגיעה תורה של אינסטגרם. זה המקום לרכז תוכן מקורי שכולל מאוחרי הקלעים, השקות, שיתופי פעולה, ובעיקר תוכן אותנטי מהעסק שלכם.

12. רילס באינסטגרם – עדכון פברואר 21
מי אם לא פייסבוק ובתה אינסטגרם שיכולים לקחת ממשקים ופיצ'רים אחרים ולתת להם כח על. רילס באינסטגרם ישראל הגיע אחרי ההצלחה המטורפת של יצירת סרטוני וידאו קצרים בטיק טוק. הרילס באינסטגרם מחזקים את הפלטפורמה והגיעו כדי לעורר את הרשת ואת ההשראה שלכם. תוכלו לקרוא עוד כאן! מה זה רילס אינסטגרם – Instagram Reels

לסיכום…
הרשת החברתית אינסטגרם רק הולכת ומתעצמת, מה זה אומר עלינו? שאנחנו מתים על עולם הויזואל, מכורים למשחק להציג את החיים שלנו, ולמכור לכולם את את הקטלוגים הכי מקוונים שיש. הפלטפורמה הזו משתדלת לעלות את המורל שלה ושלנו, באמצעות מסננים ומשחק מילים, ובחודש אוגוסט שחררה לעולם עוד חידוש בו היא מתכוונת להופיע בפאנל הניהול של הכלי הוטסוויט – שמציע תזמון פוסטים וניהול ערוצים חברתיים במקום אחד. סביר להניח שעם השנים, נראה הרחבת קהלים רצינית, ואף בעלי תפקידים כגון מנהלי משאבי אנוש שיתחילו לפעול לטובת גיוס עובדים באינסטגרם.

מוזמנים לקרוא עוד כאן על Hootsuite & Instagram – הבשורות הטובות למנהלי מדיה חברתית.

אודות המרצה לאינסטגרם - אורית שירה רונן

המדריך לשיווק באינסטגרם

מעוניינים להרחיב את הידע על שיווק באינסטגרם? ריכוז של חדשות, מאמרים וטיפים למשווקים השונים, מנהלי מדיה חברתית, בעלי עסקים וכל מי שיש לו פרופיל באינסטגרם - הרשת החברתית הכי פופולרית לתמונות.

איך לנהל מספר פרופילים באינסטגרם?

גם אינסטגרם נותנת לנו אפשרות לנהל מספר פרופילים. כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף את הפרופילים אותם אתם רוצים לנהל. ההספר המלא להוספת פרופילים באינסטגרם נמצא כאן.

הקרוסלה באינסטגרם הופכת להיות אורגנית

אינסטגרם השיקה תכונה חדשה אך מוכרת – הקרוסלה. אותה אחת המוכרת לנו מעולמות הפרסום, תפסה צורה אורגנית ומציגה פוסט אחד המכיל מקבץ תמונות וסרטונים (עד 10 פריטים). למה זה טוב? להביע רעיון, לגלות קסם, להוסיף מימד לפרופיל שלכם.

דילוג לתוכן