מליוני אנשים מכל העולם נמצאים ברשתות החברתיות, כאשר המספרים מידי שנה רק הולכים וגדלים. כל עסק או ארגון שעדיין לא נסחף בזרם הסושיאלי, מאבד שלל הזדמנויות שנמצאות בפלטפורמות האלו. אבל עם כל המשפטי פתיחה האלו, מה שאתכם צריך לעניין זה איך להתמודד עם הירידה בחשיפה האורגנית והכלי למיקוד קהל – הכלי החדש של פייסבוק שיעזור לכם למקסם את החשיפה האורגנית.

נטישת פייסבוק
האלגוריתמים המשתנים של פייסבוק גורמים כאב ראש עצום לבעלי עסקים קטנים וגדולים ברחבי העולם. בשנת 2014, EAT24 האמיצים החליטו לעזוב את פייסבוק ולכתוב לה מכתב פרידה לאור הירידה הגדולה בחשיפת הפוסטים האורגניים אצלם בדף. אם נכנסים לדף העסקי שלהם, אכן אפשר לראות שהפעילות האחרונה היתה בשנת 2014. אז רגע לפני שאתם נוטשים ומתעצבנים, קחו נשימה ארוכה וקראו את הכתבה שתעזור לכם להבין מה הסיבות הגורמות לירידה לחשיפה, מה המניע של כל רשת שנותנת לנו במה חינם, ומה אפשר לעשות כדי להגביר את החשיפה.

it's-time-to-say-goodbye-facebook

העבר – המיתוג הדיגטלי
בשנת 2007 פייסבוק גלגלה דפי מותג (דפים עסקיים) שהציגו לנו המשתמשים, תוכן ומידע על מותגים שאנו אוהבים ומתעניינים בהם. לטובת בעלי העסקים והחברות עמדה במה הכי חמה שיש למיתוג והגדלת החשיפה, ובעיקר המסלול החינמי ליצירת אינטראקציה עם לקוחות. התרומה של פייסבוק בעידן הדיגטלי היא ענקית ואפשר לומר שהיא לקחה כל אחד מאיתנו אל מחוזות חדשים ובלתי מוכרים, אבל כמו כל דבר טוב, גם כאן קיימת מגבלה.

ההווה – הירידה בחשיפה האורגנית בפייסבוק
כבר ב 5 ליוני 2014 פייסבוק פרסמה ידיעה על הירידה בחשיפה האורגנית של פייסבוק באמצעות Brian Boland, בה הוא שיתף את שתי הסיבות שגורמות לירידה בחשיפה האורגנית לפוסטים.

  1. הסיבה הראשונה וההגיונית היא כמות המידע. מאז שעידן הסלולר החל לטפס, יכולת שיתוף המידע בפייסבוק התעצמה. התוכן מצד פרופילים פרטיים והפרופילים העסקיים גדל, ולא ניתן לראות את כל התכנים. בנוסף, כמות הדפים העסקיים גדלה, כך שהמעקב אחר מותגים נהיה קשה יותר.
  2. הסיבה השניה היא האופן בה פועל הניוז פיד. פייסבוק עושה מאמצים לשפר את חווית המשתמש ולהציג את התוכן האיכותי ביותר המדורג על פי מספר פרמטרים, וכמובן מניעת תוכן ספאם, וראינו את זה במהלך השנה כאשר היא שחררה מספר פיצ'רים לדיווח על תוכן לא ראוי, העדפת תוכן מדפים ופרופילים (בחירת ראו תחילה), משובים שליליים, העדפת תוכן פרסומי ועוד. לפניכם מספר דוגמאות:

1. דיווח על תוכן לא ראוי/ספאם

report-post facebook

2. העדפת תוכן – שמירה או הסתרת מודעות פרסום
matching-ads-facebook-users

3. משובים שליליים על תוכן בדפים עסקיים

negative-feedback--page content

4. בחירת תכנים לצפיה מתוך דף עסקי

choose what you see on facebook

לא על פייסבוק לבדה…
הירידה בחשיפה האורגנית קיימת בכל רשת פופולארית שהעלאת התכנים בה היא בלתי מוגבלת. רשתות חברתיות אחרות כגון אינסטגרם, פינטרסט ואפילו טוויטר סובלות מאותה "המחלה", והאמת שראינו את זה עוד לפני שנים במנועי החיפוש השונים כאשר הם קבעו גבולות ברורים ואיפשרו רק 10 תוצאות אורגניות בכל דף חיפוש (לא כולל מודעות ממומנות) מה שגרם לתחום הקידום האתרים להתפתח במהירות והפך אותו לערוץ המבוקש ביותר בעולם הדיגטל לטובת שיפור דירוגי האתר באינדקס החיפוש, וכתוצאה מכך להגדלת הנראות של האתר ולצמיחת התנועה הנוהרת אליו.

שיווק מבוסס אנשים 
בטח הבחנתם כי יותר פרסומות נוספו אל ה- newsfeeds, וזה משום שהן הוכחו כאפקטיביות. בשונה מפרסומות הבאנרים השייכות לאסכולה הישנה, הרשתות החברתיות פיתחו ערוץ פרסומי המבוסס על משתמשים. ערוץ זה מכוון לשיפור הדיוק בקרב המפרסמים לצמצום קהלים על ידי פילוח המבוסס על גיל, מגדר, מיקום, תחומי עניין, תפקידים – ואפילו שיוך קבוצתי לחברה או ארגון ועוד.

מבין 2 הפלטפורמות המדוברות כיום, גוגל היתה מבין הראשונות שטוותה את הדרך לצמיחה הכלכלית באמצעות מערכת הפרסום הממומן – גוגל אדוורדס. היא הציבה עובדה שבדף התוצאות האורגניות יופיעו 10 תוצאות בלבד, וכל מי שחומד בדף הראשון והמכובד יצטרך להוכיח איכות ואותנטיות או ארנק פתוח לרווחה.

מצד הרשתות החברתיות, קמה פייסבוק, הרשת החברתית שהפכה להיות המובילה שברשתות החברתיות. הזורמת, הקלילה, החינמית שנתנה לכולם צוהר לעולם חדש, גדול ושפע של הזדמנויות. אך כמו המתחרה הגדולה שלה גוגל, גם פייסבוק הבינה שצריך לשים גבול לכל הטוב הזה, והחשיפה האורגנית החלה להיחלש בעקבות ריבוי המידע.

חודש דצמבר 2015, היה אחד המורגשים. פאניקה גדולה בקרב בעלי הדפים אשר חוו את נפילתה של הממלכה שהם בנו ברשת. עסקים קטנים שפנטזו על עולם שכולו צוקרברג, ממהרים לברוח לרשתות חברתיות טרנדיות אחרות, אולי שם הם יצליחו לייצר חשיפה טובה יותר. אבל בדיוק כמו פייסבוק, גם הרשתות החברתיות האחרות עובדות על מודל ההצלחה של גוגל, וגם הן עומלות על מערכות פרסום משלהן ומבצעות עדכונים אלגורתמיים לשיפור התוכן וחווית המשתמש.

כל במה חינמית (וגם כלים חינמיים שאתם עושים בהם שימוש) אוספים מידע ועושים בו שימוש כלשהו. בפייסבוק יש מאגר מידע עצום בדיוק כמו לגוגל. הן מודעות לתחומי העניין שלנו, לדרכי ההתנהגות ולאינטרקציות, לחיפוש מידע ועוד. אותה אינפורמציה משרתת ומחזקת אותן מבפנים, בין אם זה להמצאת כלים נוספים ובין אם זה עבור מערכת הפרסום שלהן (גוגל הרחיקה לכת עד הג'ימייל שלנו, המודעות שאתם רואים מופיעות בחלק העליון ומבוססות בין היתר על מילות מפתח המופיעות בתכתובות שלנו).

אם כן, מה עושים? איך מתמודדים עם המצב בו חשיפת הפוסטים בדפים עסקיים הולכת ויורדת?

העתיד: הכלי החדש לאופטמיזציית קהל היעד
פייסבוק באה לעזרתינו ומשחחרת כלי חדש שיעזור לנו לבצע אופטמיזציה לקהל היעד בדף שלנו. המטרה: להתאים את התוכן לקהל הנכון. הכלי למיקוד אורגני של פייסבוק הוקם במטרה לטרגט תוכן לקהלים מותאמים ובכך למקסם את החשיפה לקהל נכון יותר. אין צורך להתחיל להוריד אוהדים מהדף כדי להגביר את נראות הפוסטים אלא להתמקד. זו מילת המפתח!

איך הכלי להתאמת תוכן לקהל בפייסבוק עובד?

הכלי מורכב משלוש תכונות עיקריות:
1. קהל מועדף – Preferred audience
בחירת תחומי עניין רגע לפני פרסום הפוסט באמצעות תגים, תחשוף אותו לקהל ממוקד יותר.
2. הגבלות קהל – Audience restrictions
הגדרת מגבלות על הקהלים, לדוגמה אילו איזורים שלא לכלול, גילאים, שפות.
3. תובנות קהל
מרגע שפירסמתם את הפוסט תוכלו לעקוב אחר ההגדרות ולקבל תובנות.

audience-targeting-tool-new-tool-facebook-2016

חשוב להדגיש כי הכלי לאופטמיזציית קהלים בפייסבוק התגלגל לדפים עסקיים שיש בהם מעל ל 5000 אוהדים ולפי פייסבוק ניתן להזין עד 16 תחומים כאשר ההמלצה היא להזין 6-10 תגים.

מתעניינים בקורס מדיה חברתית? מלאו פרטים

[pojo-form id="3557"]

אל תעזבו את אתר הבית

עם כל ההיסטריה, הרשתות החברתיות נפלאות לטובת שיווק, וגם עולם ה SEO מתחשב בהצבעות החברתיות ובתנועה המגיעה משם, אבל… מה יותר בטוח מבית אחד יציב על גבעה שנקראת גוגל. גם שם דרושה השקעה של משאבים, אבל מה שבטוח, עם התארגנות נכונה לתהליך קידום האתר באופן טבעי, תוכלו לזכות לחשיפה אורגנית גדולה לא פחות וכמובן שלא להיות תלויים בערוץ אחד.

הבעיה הגדולה היא שהמדיה החברתית קיצרה לנו את הסבלנות באופן משמעותי. הרצון לקבל תוצאות כאן ועכשיו מתעצם עם הזמן והופך להיות בלתי נסבל כמו בשאר תחומי החיים. אין קיצורי דרך, עם תכנון נכון, עבודה אפקטיבית, תוכלו להפחית בעלויות בטווח הרחוק. אם בכל זאת אתם מתעקשים לקבל תגובות, לידים, לייקים לפוסטים בדף העסקי, פתחו את הארנק – ומקסמו את הפילוח, זה יעשה את העבודה… או שתזמינו עוד היום מקום בסדנא שתתקיים לבעלי דפים עסקיים בלבד: "לא על פייסבוק לבדה" –  איך להגביר את החשיפה האורגנית בפייסבוק (לא פרסום ממומן) וכיצד לעבוד נכון עם הכלי החדש למיקוד קהלים.

למידע אודות סדנת פייסבוק או קורס מדיה חברתית התקשרו 052-6351675. מוזמנים לקרוא מה חברות  ועסקים חושבים על ההדרכות שלי בקישור הזה: המלצות

 

דילוג לתוכן